Recent Posts

About Me
Munere veritus fierent cu sed, congue altera mea te, ex clita eripuit evertitur duo. Legendos tractatos honestatis ad mel. Legendos tractatos honestatis ad mel. , click here →

2014. június 10., kedd

Papirok rendszerezése 1.

Nekem évek óta nagyon sok bajom van a papirokkal, egyrészt azért mert építész vagyok és szeretek kreatívkodni, ezért csak gyűlnek, gyűlnek a jobbnál jobb ötletek, munkák, megvalósítsra váró dolgok, emlékek és persze emellett, mint mindenki másnál a csekkek, hivatalos papírok stb. Arra gondoltam, hogy ideje pontot tenni az ügy végére, s szépen rendszerezni a papírokat. Nagyon sok helyen utánaolvastam, hogy ki, hogy csinálja, de nem találtam egy nekem tetsző-vizuális átfogó leírást sem. Aztán elkezdtem kidolgozni a saját rendszerem, ezt szeretném most Veletek megosztani. :)


Aki olyan kupis, mint én voltam régen, az tudja miről beszélek, ha azt mondom, hogy papírhegyek voltak itton, amik vándoroltak egyik szatyorból és szekrényből a másikba. És persze soha nem találtam semmit. Sok helyen olvastam, hogy csak rendszerezni kell a dolgokat, de az igazán kupisok fejében ott a nagy kérdőjel, hogy jó persze, de HOGYAN???



Erre sajnos nincs átfogó válasz, mert minden ember más és más, emiatt másfajta papírokat gyűjtöget otthon, de van egy titok! :) Addig nem fogsz tudni rendszerezni, míg nem ismered meg először önmagad! :)

Ez az egész úgy működik, hogy előveszel egy kupac papírt, letelepedsz a kanapéra, vagy a földre, s elkezded szétválogatni, csoportosítani a papírjaidat. Segítségképpen leírom, hogy nekem milyen csoportokat sikerült kialakítanom:

-bank, pénzügyek (az összes bankos szerződés, számla, papír)
-számlák (gáz, villany, stb, internetes vásárlások számlái)
-receptek (kinyomtatott, újságból kitépett receptek)
-kreatívságok (gyöngyfűzés, hímzés, hajtogatás, egyszóval minden, ami ide tartozik)
-emlékek (régi képeslapok, levelek, cetlik, amikhez valamilyen oknál fogva kötődök)
-munka (karrierépítéssel kapcsolatos papírok, otthoni munkával kapcsolatos papírok stb.)
-háztartási mappa (ismerősök, rokonok címe, szülinapja, flylady zónarend, könyvek címei, amiket még el akarok olvasni, kirándulás ötletek stb.)
-otthonteremtés, szépségápolás (újságból kitépett mindenféle dolog, hogy hogy képzelem el a jövőbeli házam és kinézetem)
-német tanulós cuccok (jegyzetek, kiírt szavak stb.)
-orvosi papírok (beutalók, vérvételes eredmények, orvosok címei, rendelési idejük, leletek)
-bizonyítványok

Ezek a csopotok végül mind 1-1 mappává alakultak, amiken belül még további kategóriákat alakítottam ki.

Szeretnék egy kicsit a lefüzés rendszeréről is írni, mert erről sem sikerült sok információt találnom annó.
Azt írom le, hogy én mit és hogy szeretek használni, és miért. :)


Van egy RENDSZEREZÉS nevű mappám, amit csak azért tartok, hogy a rendszerezéshez szükséges anyagok egy helyen legyenek. Mindjárt részletezem, hogy miket tartok benne.
Mióta rendszerezgetem a papírjaimat rájöttem egy-két dologra, hogy mit szeretek, s mit nem. Például gyűrűs mappa vásárláskor nagyon figyelek arra, hogy csak 2 gyűrű legyen benne, s az se karika legyen, amit szét kell pattintani, hanem az a hosszúkásabb, amihez kis kar van, s úgy lehet kinyitni. Régen rengetegszer becsíptem a karikással az ujjam, azért nem szeretem. A 2 gyűrű pedig azért fontos, mert olcsó lyukasztót használok, ami csak 2 lyukat vág a papírba, így kész kínzás lenne, ha 4 lyukat kéne vágni, mert tuti, hogy a második körben nem ugyanoda sikerülnének a lyukak, ahova előtte. Tapasztalatom szerint 4 gyűrűsbe nem lehet szépen papírokat lefűzni.


Tehát akkor itt látható a rendszerezés mappám kinyitva, 2 gyűrűs, kis karral nyitogatható. :) Lássuk mi van benne!
Elől tartom az A5-ös, zipzáras lefűzőtasakot. Ezt például a háztartási füzetemben is használom, pl. nagyon jó blokkok, vagy kuponok tárolására. Így a kis kuponok nem vesznek el, nem gyűrődnek, s hipp-hopp kéznél vannak.

Emögött névjegykártyatartót tartok. Ezeket majdnem minden mappámban használom. Pl. a bankos mappámban a banki ügyintézőtől kapott névjegykártyát teszem vele, de praktikus a régi munkahelyek, főnökök névjegyének lefűzésére is, vagy például különféle szolgáltatók névjegyének lefűzésére (háztartási mappábba).


Aztán itt vannak a "bugyik", vagy más néven genothermek. Ezek között nagyon sok féle létezik, nekem a legjobban a Durable márkájú jött be, mert jobb tartása van, mint a többinek, és a fólia sem rücskös.

Ezek a tépőzáras A4-es tasakok a kedvenceim. Ilyet sajnos nem sok helyen lehet kapni, pedig nagyon hasznosak! Nekem is úgy kellett felkutatnom, végül irodakatalógusból sikerült megrendelnem. Azt szeretem benne, hogy sok apró dolgot bele lehet gyűjteni, nem esik ki, és lefűzhető.
Az összes emlékem ilyen tasakokban gyájtöm. Külön tartom a családi emlékeket, barátoktól kapott képeslapokat stb. Nagyon szeretem!!! Bármikor kivehetem az apróságokat megnézegetni, majd utána elpakolom, s ugyanolyan rend lesz, mint volt. Így:
A gyűrűs mappán belüli kategóriűkat Leitz elválasztólapokkal szeretem elválasztani, mert nagyon jó rendszert találtak ki a gyártók! Nem csak fülek vannak, hanem van egy kezdőlap, is, ahova oda lehet írni, hogy hol mi van, így rögtön átlátható lesz! A Leitz oldalán van hozzá sablon, beírod a számoknak megfelelő dolgokat, s rögtön ki is tudod nyomtatni! Van 5-ös, 6-os és 12-es változata is!Azért tartok most ilyet itthon, mert még én sem fejeztem be a rendszerezést és a mappák kategorizálását.




Végezetül tartok még itt lamináló fóliákat, hogy a recepteket, amik a konyhába kerülnek, be tudjam mindig laminálni.

Te hogy rendszerezed a papírokat? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular

Recent

Comments